Netwerk maken met een andere computer

• JR Design

Hallo,

Ik weet echt niet waar ik dit bericht moest plaatsen dus heb ik het hier maar neer gezet.

Ik wil graag een netwerk maken, maar geen netwerk tussen een computer in mijn huis maar bij iemand anders thuis.

Dus dat ik op mijn een map maak en als ik daar bestanden in zet en hij opend die map op zijn computer dat hij mijn bestanden kan zien.

Ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet doen, moet ik dit door middel van een ip adres doen of moet dit op een andere manier?

Wie kan mij a.u.b. helpen?

met vriendelijke groet,

JR Design

ps: ik weet dat het kan, want ik heb iemand gezien die dit eerst ook had maar hoe het allemaal zit weet ik niet meer:(

• Soesbergen | Soesterberg

…waarom niet ‘geshared’ via bijvoorbeeld een provider?

Via een FTP-programma kan je dan zo bij de bestanden m.b.v. iedere computer, waar ook ter wereld, mits je over juiste gebruikersnaam/wachtwoord beschikt.

Een eenvoudige, simpele maar doeltreffende oplossing.

Succes!

• JR Design

ok, maar ik wil ook dat die andere persoon bestanden in dezelfde map zet en dat ik het ook zie.

Hoe moet dat dan als ik wil uploaden en downloaden en die andere persoon wil uploaden en downloaden in dezelfde map als ik.

• Bart

Ik moet eerlijk zeggen dat als ik jouw reactie zie op de oplossing van Soesbergen, dat ik denk dat je totaal geen kaas gegeten hebt van netwerkbeheer e.d. Het zal zonder ervaring best ingewikkeld zijn om zoiets (veilig) op te zetten.

De oplossing van Soesbergen is de beste/makkelijkste. Je maakt op de ene computer een map aan waar zowel jij als iemand anders zonder problemen bestanden in kan zetten, kan lezen en bewerken. Je kan hier met meerdere mensen tegelijk in werken. Voor de veiligheid moet een ander persoon dan jijzelf echter wel een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven, aangezien je computer anders wagenwijd openstaat voor anderen.