Kan iemand me vertellen hoe ik van de dubbele bestandsnaam bij ‘bewaar als’ afkom?
Ik vindt het super verwarrend.
Bvb zeer dank!
Quark 6 heeft inderdaad de slechte eigenschap om dat soort belangrijke zaken niet te vermelden. Ik heb ik die ervaring ook, en dat maakt het soms best onbetrouwbaar. Het heeft in ieder geval niets met je Suitcase te maken maar meer met Quark narigheid. Ik kan je op dit moment alleen maar InDesign aanraden want die gaat perfect om met fonts e.a. Ook kun je daar Q4 bestand mee openen.
Ronald,
als je onder Opmaakmodel kiest voor > Opmaakeigenschappen en je wilt het eerste veld leeglaten dan MOET je toch wat invullen. Kan niet anders. Hoe doe jij dat?
En ja we gaan ws ook wel over naar Indesign maar omdat alle bestanden in XPress zijn en je ze niet zo maar omzet - en nog wat redenen - wachten we daar nog even mee.
Xpress heeft een hoop vervelende trekjes gekregen. Als je bv van te voren geen melding krijgt over missende fonts krijgt en je vergeet bij PDF maken dit te controleren (Functies>Gebruikte…) dan hang je dus.
Wigo
Quote Wigo: Xpress heeft een hoop vervelende trekjes gekregen. Als je bv van te voren geen melding krijgt over missende fonts krijgt en je vergeet bij PDF maken dit te controleren (Functies>Gebruikte…) dan hang je dus.
Wat je kan doen is dit bestand dan flightchecken, dit doe je met Markzware Flightcheck. Bij mij geeft Quark overigens wel gewoon de ontbrekende fonts aan. Ik gebruik dan wel Fontagent, maar ik weet niet of het daar mee te maken heeft.
Quote Wigo: als je onder Opmaakmodel kiest voor > Opmaakeigenschappen en je wilt het eerste veld leeglaten dan MOET je toch wat invullen. Kan niet anders. Hoe doe jij dat?
Ik laat deze gewoon standaard op ‘opmaak1’ staan. Dit is namelijk gewoon één van die onlogische dingen van Quark, Quark Xpress doet er namelijk zelfs niks mee. Echt een onzinnige (verplichte) optie dus. Bij mij bewaart Quark overigens niet dubbel. Als ik bwaar als… kies, dan bewaart ie gewoon in 1x. Als ik een postscript bestand maak, dan bewaart ie wel 2x :-P
Het lijkt wel of jouw Quark nog wat bugs heeft die ik niet heb, wel raar, want ik heb ook 6.5
gr. Bimmer
Het lijkt er inderdaad op dat er grote verschillen zijn tussen de Xpress'en, want ik kan het opmaakveld gewoon leeg laten. Misschien zou je er alleen een spatie kunnen neerzetten?
Wij zijn ook zwaar teleurgesteld in Quark na het uitbrengen van 6 want het werken wordt je zowat onmogelijk gemaakt. Met een ophoping van dit soort problemen blijkt weer dat het gewoon op losse schroeven staat.
Wat is dat toch met al dat Quark. Zij hebben de race allang verloren. Daar heb je alleen maar last van.
Ga gewoon over op InDesign. Ik ben nu een half jaar DTP'er, en kan dus gewoon zeggen dat ik nog geen ervaring heb, maar als er een programma is die in mijn ogen onlogisch is dan is dat toch wel Quark. Mijn werkgever is er ook zo verzot op.
Wat betreft de lettertypes is dat in Quark gewoon een probleem.
TIP: Haal Suitcase eruit en installeer FontExplorerX van Linotype. Het is de beste en nog gratis ook. Suitcase heeft een paar lastige bugs.
Op een OSX kun je beter geen meerdere gebruikers hebben. Hou het bij 1 gebruiker omdat OSX anders bij alle gebruikers de fonts in ‘koffertjes’ gaat plaatsen. Bij een opdracht laat OSX je dan zien dat er een fontconflict is omdat er dan meerdere van dezelfde fonts zijn geinstalleerd.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?