Bedrijf te koop

• Anja

Te koop:

Bedrijf in Drukwerkbemiddeling en grafische vormgeving

Eenmanszaak

Klantenbestand: 121 klanten

Gemiddelde kwartaalomzet: 12.000 euro

Wie weet wat dit ongeveer waard is? Ik wil weer in loondienst treden bij een ander bedrijf.

• Bart

Als eerste zou ik dit aan je boekhouder/accountant vragen. Hier zijn wat rekenmodellen voor.

Als je klantenbestand uit veel drukwerkcontracten bestaat is er de mogelijkheid om iets meer te vragen dan zonder.

Zonder drukwerkcontracten koopt iemand nl je bestand over zonder enige garantie dat die klant bij hem blijft. Er is nl geen relatie tussen die twee. Dit zal de prijs dan ook erg drukken.

De klanten komen op straat te staan en gaan toch op zoek naar andere bedrijven in de regio. Je klanten kunnen de drukklare bestanden bij je opvragen of afdwingen en vervolgens naar iedere gewenste drukkerij gaan. Als er bedrijven lucht krijgen van je opheffing zullen ze waarschijnlijk zelfs contact zoeken met je klanten wat de prijs ook niet ten goede komt.

Verwacht er dus niet te veel van.

Succes!

• Henk

Ik zou er geen waarde aan hechten. 12000 euro kan ook 1 order zijn. Als je daar 121 klanten voor hebt, mag je blij zijn dat je er van af bent. Stoppen en in loondienst gaan. Met dit succes weet je een ding zeker…….Anja schreef:

>

> Te koop:

>

> Bedrijf in Drukwerkbemiddeling en grafische vormgeving

> Eenmanszaak

> Klantenbestand: 121 klanten

> Gemiddelde kwartaalomzet: 12.000 euro

>

> Wie weet wat dit ongeveer waard is? Ik wil weer in loondienst

> treden bij een ander bedrijf.

• Ronald

Als je het netjes wilt afhandelen zou je je klanten moeten onderbrengen bij drukkerijen en/of grafische bedrijven in de buurt van de klant. Die drukkerij kan dan de klant van je “kopen” en bepalen of hij voor dezelfde prijzen kan leveren.

Meer is er volgens mij niet uit te halen.

Iedereen gelukkig.. allemaal blije gezichten.. hou jij er nog een extraatje aan over

• Hugo Messer

Beste Anja,

Misschien zijn er ook andere mogelijkheden dan het verkopen?

Zou je contact met mij op willen nemen? 0654230708 of h.messer@bridge-int.nl

Hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Hugo Messer

www.bridge-int.nl

• Peter

Hallo Anja,

Ik heb je forum bericht gelezen en denk dat er wel een geinteresseerde is waardoor je er nog iets aan overhoudt. Persoonlijk ben ik mijn bedrijf aan het uitbreiden en zou graag met je bespreken of ik hierin een partij voor je ben.

Mocht je nog interesse hebben, dan hoor ik dat graag van je.

www.promosolutions.nl

Groeten,

Peter Middelhoek

peter@promosolutions.nl