Op http://s61.yousendit.com/d.aspx?id=3GST8CFBOGML82TG5Q8P2F0PC0 heb ik even een voorbeeld plaatje geplaatst.
Links een deel van de pdf zoals de klant die ons aanleverde. Het is oorspronkelijk een Indesign bestand geweest met o.a. typische Indesign kleurverlopen. Open ik deze in Acrobat en maak ik hiervan een nieuwe pdf door 'm als postscript naar de Apogee software te printen, dan krijg ik het rechter deel. Zoals jullie zien is het kleurverloop nu opgebouwd uit kleurvlakken die elkaar ook al niet overlappen of aansluiten zodat je tig witte haarlijntjes in de nieuwe pdf krijgt.
Dacht eerst nog dat het aan Quark lag, vandaar dat ik 'm nu ook rechtstreeks met Acrobat gepdfed had, maar het resultaat was hetzelfde. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Neem toch aan dat het niet uitmaakt dat het oorspronkelijk een Indesign bestand met specifieke Indesign mogelijkheden is geweest?
Moet ik soms nog wat bij de pdf software instellen? Of op een andere manier naar .ps saven? (ik doe nu type 2, binair, alle fonts insluiten).
Wellicht moet het joboptions bestand van de drukker aangepast worden?