tekening vergroten, wie weet...

• royalblue

Ik zoek de naam van de machine die tekeningen/afbeeldingen kan vergroten (geen projectie op de muur). Let op:

'vroegah' hadden we er een op school: ong 70x70 cm breed, 1.00 m hoge machine. lampen onderin de machine. Je legde je tekening op de glasplaat IN de machine en je draaide aan een hendel waardoor de glasplaat naar boven of naar beneden ging, waardoor de tekening dan groter of kleiner werd. Op de glasplaat bovenop de machine kon je dan de ‘nieuwe’ tekening overtrekken op papier.

Weet iemand nog een alternatief voor dit ‘ding’, ik wil tekeningen en afbeeldingen (doorzichtig en ondoorzichtig) kunnen vergroten en verkleinen op papier zonder tussenkomst van een kopieermachine… En de meeste projectoren zijn alleen geschikt voor projectie op de muur…

Wie o wie…

• Bart

Een reprocamera. Die worden bij bosjes weggegooid door drukkerijen, dus die zal vast wel ergens voor een prikkie te krijgen zijn.

• umberto daleno

Deze machine noemt een EPISCOOP en bij doorzichtige plaatjes een EPIDIASCOOP

Te vinden in de tekenwinlels. Kosprijs ongeveer 50€

Goeten

Bertus

• jordy

Ja zoek ik 't ook weet dat t bestaat maar hoe het heet geen idee maar is bij de intertoys kijken

• ria van meijeren

plak het papier op de muur en vergroot zo met behulp van een prjector.

maak een raster op de tekening en op het grotere papier en teken na.

www.riavanmeijeren.nl