salaris dtp-er/vormgever met mbo-diploma?

• Chi Ling

hallo iedereen,

Binnekort( juli)ga ik werken bij een drukkerij als dtp-er.Het is een klein bedrijfje.Ik heb hiervoor een contract gekregen met een salaris van 1100,-bruto.

Ik heb namelijk gehoord van iemand die begint en die een mbo diploma heeft iets van 1500,- bruto krijgt.

Ik ben 20 (augustus wordt ik 21).

Heb bijna mijn mbo-diploma binnen(volgende week uitslag:D)

Mijn ervaringen zijn dat ik 2 x 20 weken stage heb gelopen bij 2 reclamebureaus,ik heb hiervoor wel aardig veel ervaring opgedaan.

Ik wil graag weten wat ongeveer gemiddelde salaris is voor een beginnende dtp-er?

groetjes Chi Ling

• DTP2

Net van school komen, eerste baan als dtp'er en gelijk al 1500 Euro willen? Bij een reclamebureau met wat ervaring worden leuke salarissen gegeven, maar als jonge beginnende dtp'er in een drukkerij zou ik eerst maar even genoegen nemen met een normaal minimum salaris of iets daarboven. Na wat jaren ervaring kun je meer gaan vragen, maar ik zou me niet gek laten maken door anderen en allerlei wilde verhalen.

• Peter

Daar ben ik het helemaal mee eens. Als starter lijkt het me niet reeel om direct al te hoge eisen te stellen en 1100 euro lijkt me een mooi salaris!

Binnen een drukkerij is dit trouwens vastgelegd in de algemeen verbindend verklaarde CAO van de Grafimedia, dus die kun je erop naslaan.