De illustratorbestanden sla ik altijd op met voorvertoning 8 bits Macintosh. Ook als ik oude en nieuwe illustratorbestanden wil openen in Illustrator CS2 dan zie ik geen previeuw van het bestand, maar het ‘eps logo’.
Ik heb o.a. problemen met het volgende:
1. Photoshop CS2 wordt er regelmatig ‘uitgegooid’ zonder enige reden.
Dit gebeurt ook bij Illustrator CS2 en InDesign CS2.
2. Het werkt niet snel (dit was al bekend), maar bijv een omslag met bv een paar vrijstaande foto’s en wat slagschaduw werkt vreselijk traag en het duur al een tijdje als je alleen al tekst wil selecteren of het lettertype wat groter wil maken. Overigens is mijn machine met de snelste uitvoering die leverbaar is.
3. InDesign werkt met maten tot ver achter de komma. Dus maak je een willekeurig kader dat verschijnt er bijv een maat van 50,890890890890890890 i.p.v. 50,890 mm. Heel irritant werkt dit (drie cijfers achter de komma is meer dan genoeg)
4. Er is een sneltoets in InDesign die het mogelijk maakt om de geselecteerde tekst met 1 punt te vergroten (dit staat ook in handleidingen beschreven), maar bij mij wordt met deze sneltoets de geselecteerde tekst met 2 punten vergroot.
Zie hier, zomaar wat problemen met de nieuw Macs.
Groet,
Jeroen