salaris freelance dtp

• Caroline

Hallo,

Ik ben me aan het orienteren om op freelance basis iemand te vragen voor dtp werk bij mijn grafisch burootje.

Zou iemand mij een richtlijn kunnen geven over een redelijk salaris voor enn dtp-er?

Alvast bedankt

• Caroline

Het is de eerste keer dat ik via dit prikbord informatie zoek. Ik krijg een automatisch bericht dat er een reactie is op mijn vraag maar vind die reactie niet in mijn mail en ook niet op het prikbord???? Waar kan ik het wel vinden of wat dien ik te doen?

Bedankt Caroline

• com

Dat was een berichtje over het door jouw geplaatste bericht.

Ontopic:

Het uurtarief voor een bekwame DTP'er: rond 50 euro/uur.

• Ton van Reeuwijk

Hoi Caroline,

Samen met mijn compagnon zijn wij vorig jaar ons bedrijf “De Papierwinkel” gestart.

O.a. doen wij DTP-freelance opdrachten.

Ons tarief is inderdaad € 50,- per uur.

Je kunt onze site bezoeken op het volgende adres:

www.depapierwinkel.com

Hopende je hiermee voldoende op de hoogte gebracht te hebben

Met vriendelijke groet

Ton van Reeuwijk

• Martijn Straatman

Hallo Caroline,

Ik ben freelance dtp-er/vormgever en ik wil je klussen best aannemen voor 50,- per uur.

Ik hoor wel van je als je interesse hebt.

Martijn Straatman

• Sander Krijnen

Beste Caroline,

Waar zit je ergens en is het intern werk waarvoor je iemand zoekt of mag het ook vanuit huis? Ik vraag 40 euro (ex.btw) per uur en heb o.a. freelance werk gedaan bij Crossmarks, Gleijm & van der Waart, Taste, Bureau & Zo. Op www.zoiezo.nl kun je terecht voor een indruk van mijn werk. Inmiddels heb ik zo'n acht jaar ervaring in de bekende opmaak pakketten van Adobe.

Met vriendelijke groet,

Sander Krijnen

• Tanja Wervers

Beste Caroline,

Gebruikelijke tarieven van een dtp'er zijn:

Creatief dtp: 35 - 90 euro

Standaard dtp: 45 - 75

Stramien werk (niet creatief): 35 - 60 euro

Maar ja, ik wil nog wel eens afwijken. Mijn tarief ligt tussen 30 en 55 euro.

Vriendelijke groet,

Tanja Wervers

www.tanjawervers.nl