Dit riekt inderdaad naar oplichting, Djamal heeft misschien een stuk of 100 ontwerpjes binnen gekregen en nergens valt enig recht aan te ontlenen (voor de ontwerper). Nergens staat de naam van zijn bedrijf en hij geeft nota bene een hotmail-adres op.
Djamal krijgt een goed ontwerp binnen en laat dat een of andere knutselaar namaken en drukken op een shirtje. De ‘sollicitant’ die zijn ontwerpje later om iemands schouder op het terras ziet zitten denkt: “Da's mijn ontwerpje! Ik ga die kloothommel bellen! Maar oh ja, ik heb geen telefoonnummer, geen adres, geen bedrijfsnaam, het zou mij niet verbazen als die Djamal niet eens Djamal heet!”
Als Djamal geen kwaad in de zin had was ‘ie wel zo’n grote vent geweest om de naam van z'n ‘bedrijf’ hier neer te zetten. Grafisch ontwerpers vinden het namelijk heel belangrijk om te kijken wat voor werk een bedrijf maakt, zodat hij of zij de afweging kan maken of het bedrijf een beetje bij hem of haar pas.
Dusss, óf Djamal is een office manager die geen idee heeft wat een office manager (en laat staan ‘office’) inhoudt, óf Djamal is een doorzichtige, goedkope oplichter.
Joachim