wanted: Dutch Designers

• Bastiaan Groot

Hallo allemaal,

Ik kom hier regelmatig met veel plezier en heb al veel geleerd. Tot nu toe ben ik terughoudend geweest met het plaatsen van een oproep. Enige dagen geleden las ik de oproep van Djamal en de terechte reacties die daar op kwamen ook ik me geërgerd. Ik dacht WTF en ben zo bot geweest om een oproep te plaatsen. Hier is hoe het m.i. wel moet.

Deze week is de kick off geweest van www.SaltwaterMonkey.com. Nederlands nieuwste online T-shirt shop, voor en door grafische ontwerpers. SaltwaterMonkey maakt uitsluitend gebruik van Nederlandse ontwerpers (Dutch Design). Daar kan jij er één van worden.

Hoe werkt het?

In het kort: Nadat je een ontwerp hebt opgestuurd wordt het in de stemsectie van de site geplaatst. Nu kunnen bezoekers op het ontwerp stemmen en commentaar geven. Als blijkt dat jouw ontwerp aan het einde van de stemperiode de meeste stemmen heeft gekregen dan wordt het gezeefdrukt en onderdeel van SaltwaterMonkey's collectie. Je ontvangt hiervoor tenminste 150 EURO (binnen twee werkdagen), veel verkeer naar je eigen site, uiteraard een T-shirt en je maakt kans op een expositie in galerie KingKong in den Haag.

Hoe zit het met het intellectueel eigendom?

Jij als ontwerper behoudt het intellectueel eigendom. Wij gebruiken jouw ontwerp om een serie T-shirts mee te bedrukken. Als wij nog een serie in productie willen nemen, dan gaat dit altijd in overleg met jou. Als je goedkeuring geeft dan krijg je een tweede contract toegestuurd en uiteraard krijg je weer betaald.

Plannen.

SaltwaterMonkey is een jong en fris bedrijf met veel plannen. Eén daarvan is dat we met de ontwerpers een vergaande samenwerking willen aangaan. We hebben spannende ideeën om onze ontwerpers aandelen te geven, afhankelijk van de mate van deelneming.

En nu?

Momenteel loopt de eerste stemronde nog. Als je nu een ontwerp upload komt het in de wachtrij. Je kan er al wel commentaar opgeven maar nog niet stemmen. Het wordt automatisch geplaatst als de tweede stemronde begint.

Spreekt dit idee je aan? Kijk dan voor meer details op de pagina met ontwerpers info. http://www.saltwatermonkey.com/Company/Designer.aspx

Wellicht ken je nog andere grafisch ontwerpers of creatieven die dit idee ook leuk vinden. Voel je vrij om dit bericht door te sturen.

Tot ziens op SaltwaterMonkey,

Bastiaan Groot

info@saltwatermonkey.com

http://www.saltwatermonkey.com/

kvk Leiden nr. 28108741 0000

telefoon: zie site

• DTP2

Kijk, en zo kan het ook. Leuk initiatief en veel succes!