Software voor eigen gebruik

• Arnold

Hallo,

Weet iemand of het wettelijk is toegestaan dat je softwareprogramma?s (bijv het Adobe CS2-pakket) van het grafische bedrijf waar ik werk ook mag instaleren op een iMac voor thuis? Dan zou ik dus alle software gelijkwaardig als het bedrijf thuis hebben.

PS. De iMac thuis wordt niet voor commerciële doeleinden gebruikt.

Arnold

• Linda

Hallo,

Bij onze drukkerij gebeurd dit wel. Je gebruikt de software namelijk toch niet op hetzelfde tijdstip als het bedrijf. Daarom ben je nooit gelijkertijd op dezelfde lisentie bezig. Volgens mij is dit dan wettelijk toegestaan, vooral als het niet als commercieel doeleinde wordt gebruikt.

Succes!

• DTP2

Nee, jij mag de software van je baas niet gebruiken ook al is het privé en verdien je er geen geld mee. Dat wil niet zeggen dat het niet werkt. Zorg in ieder geval dat je niets doet zonder dat je baas er van af weet om geen problemen te krijgen. Er zijn eventueel ook wat gratis programma's voor de Mac verkrijgbaar. Zoek eens op Google.

• Inge (Zld)

inderdaad, het mag niet! De meeste software koop je voor 1 licentie, dus voor 1 computer.

• Arnold

Ok, dus het kan wel, maar het mag officieel niet? Misschien is het in goed overleg met de directie wel mogelijk. Hij heeft er namelijk ook voordeel aan als ik dezelfde software thuis heb, omdat mijn kennis in de programma’s wordt vergroot en ik dus beter wordt (in mijn eigen tijd).

Arnold

• DTP2

Ik heb even in een ander forum gezocht waar al eerder deze vraag is gesteld en waar je ook antwoorden kan vinden.

http://macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=9&topic=1941&highlight=licenties%20illegaal#1144192571

• Arnold

Allen bedankt voor de info!!!