juridisch vraagje

• Linda

Hallo allemaal,

Ik ben tot de ontdekking gekomen dat mijn contract die ik onlangs getekend heb bij mijn werkgever niet klopt. Zij hebben mij niet in de gelegenheid gesteld om hem rustig door te lezen en evt mee naar huis te nemen. Kan ik hier op terug komen, zodat zij dit aanpassen? Het gaat namelijk om het volgende:

In mijn contract staat dat ik voor 38 uur bijv. 1280, - krijg, terwijl in de CAO staat dat dit salaris bij een 36 urige werkweek hoort. En ipv 38 uur, werk ik eigenlijk 38,3 uur per week.

In de CAO staat ook dat als je in een aanvangsalaris zit de werkgever verplicht is, bij normaal functioneren (aangezien mijn contract met een jaar verlengd is neem ik aan dat ik in hun ogen normaal functioneer) in januari en juni een stap omhoog te gaan (ik zou dus nu eigenlijk al 2 aanloopschalen hoger moeten zitten).

Kan iemand mij misschien helpen hoe ik dit aan moet pakken?

Alvast bedankt!

• André

Beste Linda,

Ik adviseer je even je vraag te stellen op www.rechtenforum.nl. Het linkje naar de afdeling “rechtshulp” http://www.rechtenforum.nl/forum/platform/title/Rechtshulp/f/59/

Er zijn daar best veel mensen met kennis van arbeidsrecht actief dus ik denk dat ze je wel kunnen helpen.

Succes, André