Orgineel Portfolio

• Emiel

Hallo,

Ik ga binnenkort op stage. Hiervoor moet ik een portfolio maken. Ik wil graag wat orgineels niet een map met wat insteekhoezen.

Ik heb al op internet gekeken naar fotoalbums, maar als je een beetje mooie wil ben je al gauw 35 euro kwijt. Deze albums zijn te klein ik wil graag iets op a3 formaat. Ik vind de fotoboeken van a4 formaat al prijzig en als ik een 1 boek op a3 moet laten drukken ben ik helemaal veel geld kwijt.

Heeft iemand nog een tips hoe ik een mooi en orgineel portofolio kan maken op het a4 formaat.

Mvg Emiel

• Maarten

Hoi Emiel,

Waarom laat je niet iets printen bij de copyshop?

Op A3 en dan op dik papier, laat em inbinden met een Wire-O en klaar :)

Hetzelfde principe als de fotoboeken…. Maar dan in eigen beheer…..

Maarten

• M

Van de zomer heb ik van de vakantiefoto's een album laten maken door de Hema. De kwaliteit viel mij 100% mee en ik was rond de 25 euro kwijt (formaat A4 liggend).

Twee nadelen: de albumsoftware is niet geschikt voor Mac en als je mooie grafische opmaakprogramma's gewend bent is deze software even slikken.

Maar je kan natuurlijk altijd de opmaak doen in Indesign ofzo en de losse pagina's als JPG bewaren.

• pete

Bij fotofabriek.nl kun je gewoon een pdf inleveren. Je kunt je fotoboek dus gewoon op je mac maken.

• Jeroen Harmsen

Als ik stagiaires aanneem wil ik professioneel gepresenteerd werk zien. Dus in een degelijke map met insteekhoezen. Die heb je ook op A3-formaat.

Presenteren op een laptop is trouwens ook een goed idee. Kun je de CD met je portfolio achterlaten na je gesprek.