Salaris webdesigner/grafisch vormgever

• Advanced

Wat verdient een webdesigner/developer/grafisch vormgever bij een klein bedrijf.

Ben 22 jaar en in 2004 afgestudeerd van het Grafisch Lyceum Utrecht niv. 4

Ben nu werkzaam als webdesigner en houd mij ook bezig met huisstijlen, advertenties, borchures etc..Ook bouw ik de websites in html. Ben nu bijna 2 jaar in dienst en verdien nu 1387 bruto, geen 13e maand, geen mobiel van de zaak of auto. Geen extra's. Ook wordt 3 uur overwerk per week niet uitbetaald daar wil ik graag vanaf..

Wat is een normaal salaris? Sinds ik er werk hebben de websites een professionelere uitstraling, heb flink bijgedragen aan de groei en zet met 200% in…

Heeft iemand dezelfde ervaring? De grafische cao begrijp ik niet helemaal met die schalen en niveaus…

tnx

• gerard

Een bedrag van 1387 bruto vind ik een beetje weinig! Is dit op basis van een werkweek van 40 of van 36 uur? Of wat anders?

Denk dat 2000 bruto beter in de richting komt.

Groeten,

Gerard

• Inge (Zld)

1387 bruto is inderdaad weinig, maar niet heel vreemd ofzo.

2000 bruto is wel weer erg veel, je bent pas 22 en hebt nog weinig werkervaring in de praktijk, ik zou denken ertussenin, dus 1600 a 1700 bruto.

• DTP2

Inderdaad. Ik zat ook eerder aan je huidige bruto bedrag netto te denken. 2000 is voor iemand met zijn leeftijd veel te hoog, want waar moet het dan eindigen aangezien je ieder jaar omhoog moet gaan. Dit is vanuit een werkgever niet te doen. Ervaring hebben we allemaal maar mogen op onze leeftijd al blij zijn als we 2000 netto verdienen.

• Advanced

Hoi bedankt voor jullie reacties, het gaat echter wel om 40 urige werkweek.

binnekort ben ik 23, en werk ik er al twee jaar… wilde graag en beetje weten wat een normaal salaris is.

Zelf denk ik ook rond de 1600. En dan ook ervoor zorgen dat die 3 uur overwerk die ik niet krijg uitbetaald uit het contract wordt geschrapt.

• gerard

DTP2 zegt: ’Ervaring hebben we allemaal maar mogen op onze leeftijd al blij zijn als we 2000 netto verdienen.’

Maar verdien je bruto als je netto 2000 ontvangt?? Dan ga je toch ook al bruto richting de 2800 à 3000?!!! Ik weet niet hoelang jij al in het vak zit er hoe uit je bent, maar dan duurt het toch heel wat jaartje als je van 1600 bruto naar 2000 netto gaat.

Het ligt er natuurlijk wel aan hoe hoog je jaarlijkse verhogen zal/kan zijn! Want hoeveel is dat normaal gesproken? 50 euro bruto? 100?

Gerard

• DTP2

Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik op de diverse grafische fora deze vraag zie van mensen in de grafische industrie die allemaal een opleiding hebben, wat ervaring, veel verschillende taken hebben enzovoorts.

Die vinden vaak dat ze heel veel horen te verdienen en worden daar vaak een beetje gek in gemaakt vanwege de verhalen bij reklamebureaus vandaan en mensen die het geluk hebben wel een goed salaris te krijgen voor het werk wat ze verzetten. Het probleem is vaak wel dat ze een beetje uit het oog verliezen dat je ieder jaar recht hebt op loonsverhoging (meestal 2 à 3 procent of wat er anders in de cao-besprekingen wordt afgesproken) en dat je op een gegeven ogenblik als je 35 of 40 bent een onevenredig hoog salaris zal moeten gaan verdienen. Ook is het bedrag wat je baas moet betalen om te zorgen dat jij netto nog wat overhoudt behoorlijk hoog en dat je ook nog eens tevreden moet zijn dat je een baan hebt. Hou dit allemaal in gedachten bij wat je aan je baas gaat vragen.

Neemt niet weg dat als je 40 uur werkt en met hetgeen wat je nu doet naar mijn bescheiden mening zo rond de 13 à 1400 netto wel zou moeten verdienen buiten overuren om. Zeker aangezien je aangeeft verder ook geen secundaire arbeidsvoorwaarden te hebben. Staat die onbetaalde overuren in je contract? Dat zou ik sowieso nooit accepteren, maar ja, wie ben ik.

En ja Gerard, ik ben een van die mensen die erg geluk heeft met het feit dat die een werkgever heeft die inziet dat een goede beloning op zijn plaats is voor mensen die erg hard werken en veel extra's inbrengen. Dat heeft dan ook wel dik 10 jaar geduurd voor ik dat voor elkaar heb gekregen.

En Advanced, succes met het gesprek om loonsverhoging, aangezien we allemaal denk ik wel van mening zijn dat iets meer wel op zijn plaats is.

• gerard

Ja, de klopt wel over die loonstijgingen van 2 of 3% per jaar DTP2, maar dat krijgt iedereen (staat in elke CAO welke bedrijfstak ook). Vergeet niet dat alles voor de consument ook steeds duurder wordt (geldt ook voor iedereen). Dus schiet dan echt op?? Bovendien worden de ’rijken’ steeds rijker, want 2% loonverhoging op 2700 bruto is toch meer geld dan 2% op 1600 bruto.

Dus als je hard en goed werkt, ga je er inderdaad erop vooruit. Maar andere ook (niet dat dat uitmaakt), maar nogmaals wél dat alles ook steeds duurder wordt. Daarom vind ik dat als je jong bent (en goed) je werkgever best wel jouw extra mag belonen (buiten CAO om) tot in ieder geval je uitsalaris.

Groet,

Gerard

• Advanced

Bedankt nogmaals voor jullie reactie.

Heb nu 1500 bruto !! :)

Tnx Advanced

• Inge (Zld)

Hey goed gedaan! Gefeliciteerd! ;)