Drukken/afbeelding op hout

• Madelief

Hallo,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om afbeeldingen op hout te krijgen. Het gaat hierbij om zelfgemaakte afbeeldingen die ik hout wil hebben.

Ik heb al wel een soort transferpapier gevonden, alleen het nadeel hiervan is (voor mij) dat je dan gelijk minimaal een A4 formaat papier hebt en vaak zijn de afbeeldingen erg klein en ook maar enkele stuks per keer. Dan zou ik elke keer een hoop papier weg kunnen gooien.

Verder ben ik ook benieuwd naar de kwaliteit van de verschillende mogelijkheden.

Hopelijk is hier iemand die mij verder kan en wil helpen, alvast bedankt.

Madelief

• Mirna

Informeer eens bij een zeefdrukker.

• Maarten

Ik denk niet dat Madelief iets aan jouw tip heeft Mirna, het gaat over enkele stuks per keer.

Een zeefdrukker zit daar echt NIET op te wachten…

Als je het transferpapier van the magic toch gebruikt zou ik het doormidden snijden naar A5 formaat. Zolang je de goede invoerrichting dan aanhoud is er niks aan de hand en kan je gewoon een A5je tegelijk bedrukken.

Je zou zelfs nog naar A6 kunnen snijden….

Maar voor de rest weet ik geen techniek voor je.. helaas.

Succes er mee!

• Madelief

Bedankt voor jullie reacties, aan een zeefdrukker heb ik idd niks. Hij zit er niet op te wachten en de kosten worden dan gewoon te hoog.

Over het snijden naar een ander formaat van het transferpapier, is de levercier heel negatief over. Maar ja dat kan misschien ook wel een verkooptruc zijn?

• maaike

hoi!

ik las je stukje over dat speciale transferpapier. gebruik je dit op hout? en doe je dit met een pers ? ik ben erg benieuwd..

groetjes, maaike

• Peter

Ik ben voor iemand op zoek naar “transferpapier” om digitale foto's op koffiebekers e.d. via een hittepers te bedrukken.

welk type, soort, merk papier is het beste en waar in nederland te bestellen?

Met dank voor uw advies

• DTP

The Magic Touch