G5 aanschaffen welke eisen

• Linda

Hallo allemaal,

Ik wil graag een G5 aanschaffen met een 20 inch beeldscherm.

De bedoeling is dat ik hem voor freelance DTP-en ga gebruiken en als huis, tuin en keuken computer (internet, e.d.).

Wil kan mij vertellen hoeveel werkgeheugen en opslaggeheugen, grafische kaarten enz. moet hebben om er goed te mee kunnen werken.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Linda

• Inge (Zld)

Een instapklasse G5 met Dual-core voldoet al erg goed voor dtp werk. Standaard zijn deze al goed uitgerust voor dit werk.

Misschien is een IMac ook wel wat voor jou. Klein (neemt weinig ruimte in), mooi vormgegeven en snel genoeg voor dtp werk.

• MacRonald

Hoi Linda,

Dan is een iMac 20 inch gegoten voor je. Neem minimaal 1Gb RAM, de standaard videokaart is goed genoeg, en de harddisk in principe ook. Gewoon lekker het standaard modelletje nemen. En het heet tegenwoordig niet meer “G5”, maar Intel Mac.

Gr

Ronald

• DTP2

Hoi Linda,

Ik heb met een G5 gewerkt, heb thuis n iMac staan en nu zakelijk een Intel iMac. Heb dus inmiddels wel ervaring welke wat goed doet. Voor normaal tot redelijk zwaar grafisch werk is een iMac of een Intel iMac met 2Gb werkgeheugen méér dan goed. Persoonlijk vind ik de schermen perfect. Let alleen wel op dat CS2 van Adobe niet lekker draait op een Intel iMac. Een Dual G5 is voor normaal en redelijk zwaar dtp-werk zwaar overdone. Voor zwaar renderwerk is die weer iets beter.