Printvenster printen OSX

• Jeroen

Hallo,

In het oude systeem (OS9) was het mogelijk om een mapje met daarin verschillende documenten te printen. Dit kon in de Finder onder archief - Print venster. Hierdoor kreeg je netjes een lijst van het mapje met daarin alle documenten.

Kan dit ook in OSX en zo ja, waar kan ik dat vinden?

Groeten,

Jeroen

• Inge (Zld)

nee naar mijn weten niet. Wat je kunt doen is een print screen.

- Appeltje +shift +4

- Dan selecteren wat je wilt printen

- Dan dat bestand printen (.png bestand, in acrobat te printen)

• Jeroen

Ja ik weet dat dat zo kan. Jammer dat het niet zoals op de oude manier gaat/kan!

Volgens mij is er wel een programmaatje te downloaden waardoor het wel kan. Hoe het heet weet ik niet.

• Inge (Zld)

Wat ik ook mis is dat als je bijvoorbeeld in het venster een aantal pdf bestanden selecteerd (of welk bestand dan ook) en dat je dan appeltje + P tikt, hij alle documenten print. Dat is er ook helaas niet meer. Maar buiten dat, is OSX helemaal geweldig vergeleken met OS9

• Jeroen

Ja, misschien kan het wel in Leopard! Of zouden ze het niet zo belangrijk vinden?

• joachim

Er is een programaatje voor: ‘Printwondow’, dat ikzelf sisnds kort gebruik, bevalt meer dan prima! Je kunt mappen uitkiezen om te printen en daarin aangeven hoeveel ‘'niveau’s' hij mee moet printen, echt heeeeel handig.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12161

• Inge (Zld)

Hey bedankt Joachim!

• joachim

You're welcome!

• Jeroen

Ja, dat werkt mooi zeg!! Bedankt

Groeten,

Jeroen