Hallo mensen!
Ik ben 23, wordt eind maart 24 en ik werk als webdesigner bij een bureau voor webdesign. Daarvoor heb ik een half jaar gewerkt bij een bedrijf van webdesign waar ik 1665 bruto verdiende. Nu verdien ik bij mn huidige werkgever maar 1400 bruto GEEN reiskosten en verder geen secundaire arbeidsvoorwaarden. Wel moet ik net als bij mijn vorige werkgever elke dag een half uur reiden (30km) heen en terug. Ik heb op niveau 4 gestudeerd aan het CIBAP (grafische vormgeving, MBO). Ik heb een beetje ervaring opgedaan bij mn vorige werkgever. Bij beide werkgevers betrof het een 40 urige werkweek.
Nu vroeg ik me af of dit wel normaal is dat ik zo weinig verdien. Heb net contract getekend . Wel hebben ze gezegd dat we over 2 maand weer kijken als de proeftijd voorbij is. Ik moest btw weg bij het andere bedrijf omdat het er niet zo goed mee ging, niet dat jullie straks denken dat ik er weg ben gegaan en ergens anders ben gaan werken voor een hongerloontje. Ik kan overigens ook nergens het cao vinden vor webdesign of grafische vormgeving. Kan iemand mijn alsjeblieft meer vertellen want ik snap er helemaal niets meer van.