Ik ben met een krasloten project bezig in Indesign.
Het formaat is 615 x 880 mm. Op dit vel zet ik allemaal verschillende krasloten. Totaal 84 stuks. Elk kraslot heeft 12 vlakjes met daarin een vector bestandje (Illustrator eps). Elk kraslot heeft andere combinaties in de vlakjes. Totaal 1008 vlakjes. Later plaats ik de beelden op de achtergrond van het kraslot, maar dat doe ik als ik alle verschillende combinaties heb gemaakt.
Nu heb ik dus alleen de vlakjes nog geplaatst en ga daar de verschillende combinaties in maken. Nu is het zo dat Indesign hierdoor erg traag wordt. Het werken in het document gaat wel, maar als ik het bestand wil openen of bewaren, dan gaat dat tergend langzaam. Het opslaan duurt ongeveer 30 seconden. Het probleem is dat ik veel wil opslaan, want kan het niet veroorloven om alles opnieuw te gaan maken als het programma bijvoorbeeld vast loopt.
Weet iemand hoe ik tijdelijk Indesign ‘sneller’ kan maken om het werk te versnellen.
Vroeger op OS9 kon je nog extra geheugen toekennnen aan het programma, maar volgens mij kan dat niet meer.
Ik werk nu op een G5, 1.8 Ghz (Dual Core) met een intern geheugen van 1.25 GB DDR SDRAM.
Heeft iemand tips???
Alvast heel erg bedankt!