HELP

• DSO Reclame en Marketing

Wordt niet goed, op 1 of andere manier krijg ik een logo niet vrijstaand en weet bijgod niet wat ik fout doe. Graag hulp.

• DTP2

Begin eerst eens te vertellen met wat voor systeem je werkt, welke software, wat voor type logo en wat je nu doet wat dus schijnbaar niet lukt. Met zo weinig informatie kun je niet goed en doelgericht geholpen worden en moeten we maar wat raden.

• MacRonald

Met deze omschrijving kan niemand je helpen. Wat wil je precies, hoe doe je het, en wat heb je al geprobeerd?

Ja sorry, was noodkreet. Nog steeds niet opgelost hoor. Achtergrond blijft wit, ook als ik hem met toverstaf bewerk en importeer in quark. Ja ik weet het. Echter is het een oud bestand aangeleverd in Quark, anders had ik hem in Indesign gemaakt. Kost teveel tijd om dit over te zetten, en heb een old fashion drukker (hhelaas). Ik importeer hem vanuit Photoshop naar Quark. Achtergrond blijft wit, ook als ik hem transparant maak. Snap ie ? Wie oh wie kan helpen.

• DTP2

Eerst eens proberen door als een lagere versie psd op te slaan en die te plaatsen.

Als dat niet werkt in Photoshop een selectie en een pad maken om je object en die opslaan in je bestand. In Quark kiezen voor Alphakanaal of pad bij omloop.

• MacRonald

Heb je in Photoshop de toverstafselectie bewaard als pad? En daarna opgeslagen als TIF met behoud van paden? En daarna in Quark dat pad aangewezen na het importeren?

Je zegt dat het een oud Quark bestand is, dan kun je het ook openen in InDesign. Die gaat beter met achtergrondkleuren om. Ik zou het daar proberen.

Thanx. Probleem opgelost…. heb gekozen de eerste optie DTP2. Jij ook bedankt MacRonald. Pffff doe mij maar weer InDesign

• DTP2

En je afsluitende woorden zijn hele wijze ;)

InDesign ruled!!