paginanummering in Indesign of in PDF

• Maarten

hallo allemaal,

Ik heb een boek gemaakt in Indesign.

Dat is netjes opgemaakt, maar eigenlijk zouden er nog diverse dingen van pagina gewisseld moeten worden. (ja, komt de opdrachtgeven nu pas mee)

Echter is de tekst als 1 bestand aangeleverd, dus de teksten op de pagina?s zijn met elkaar ?gelinkt?.

Om bijv. pagina 30 op de plaats van pagina 9 te zetten moet er dus heel veel aangepast worden en is er een groot risico dat er iets niet goed gaat.

Ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om een pdf te maken en daarin de juiste paginavolgorde te maken en dan later de paginanummer in te voegen.

(Ik weet dat dat via een grote omweg kan door elke pagina apart in photoshop te openen en dan een paginanummer in te voegen, maar dat lijkt me niet echt handig…)

Wellicht dat iemand hier weet of er een handige manier voor is..

Groeten,

Maarten

• MacRonald

Als een gehele pagina verplaatst wordt, kun je dat zonder problemen bij je pagina's heen en weer slepen zonder dat daar iets fout kan gaan. Koppelingen blijven dan behouden, dus dat is behoorlijk veilig. Als er slechts delen verplaatst moeten worden is het een ander verhaal; dan ben je aangewezen op het oud hollandsch knip- en plakwerk. Maar in dat geval zou ik de klant op de hoogte brengen van het meerwerk, en de extra controle die daaraan hangt.