omscholen nog mogelijk en zinvol?

• Janena

Hallo mensen,

Sinds enige tijd ben ik aan het brainstormen over mijn carriere.

Ik heb een comemrciele modeopleiding gedaan opgedaan heb en daarna een administratieve opleiding gevolgd(Meao) maar wil hier eigenlijk niet in verder.

Het grafische vak heeft mij altijd erg aangetrokken en ik zou mezelf graag willen omscholen maar ik heb nog niet echt een idee over hoe ik dit kan doen en of het unberhaupt zinvol is…

Ik ben creatief genoeg, ben technisch sterk en ben gewend om op een mac te werken.

Ik ben 30 jaar oud en kan maximaal 24 uur per week werken in het noord/oosten van het land.

Ik ben op dit moment niet werkzaam (heb 2 kleine kinderen) maar wel zoekende.

Ik vraag me af of ik niet te oud ben, of er op dit moment werk te vinden is in deze richting en hoe ik de omscholing het beste kan aanpakken?

Zijn er hier mensen die me willen adviseren?

• Inge (Zld)

voor omscholing ben je nooit te laat! Zeker doen dus als je dat leuk lijkt.

Werk is er veel, maar niet heel erg veel, je moet dus wel ‘goed’ zijn om een plaatsje in een bedrijf te winnen.

Succes!

• lisette

Hoi Janena,

Gewoon doen!

Ik ben thuis gaan studeren (loi) ideaal!

Het is geen hoge opleiding, maar ook ik ben van huis uit creatief en technisch inzicht is ook aanwezig.

Ook ik heb kinderen drie stuks!

Ben nu 39!!

Ik werk nu als zelfstandig grafisch ontwerpster en momenteel heb ik genoeg werk voor een maand!

Het is super om vanuit huis te werken en toch thuis te zijn bij de kids.

Grt Liset

• Geesje

Is de LOI een goede opleiding?

Ik zit er over na te denken om dat te gaan doen!

gr

Geesje

• lisette

Hoi Geesje,

Voor mij was het goed, vooral de praktijkdagen waren erg leerzaam!!

Vraag een proefles aan en kijk of het wat voor je is.

Het lesmateriaal gebruik ik nu nog steeds als ik ergens niet uitkom.

grt liset

• Geesje

dank je, het lijkt me erg leuk en heb wel zin om te beginnen.

Ik ga het denk ik gewoon doen!

• joachim

Leuk om te lezen! Lef hebben hoor! Heel veel succes en laat ‘s weten hoe ’t gaat!

groet, Joachim

• Geesje

zou ik nog wat mogen vragen over de loi-cursus?

- ga je tijdens de cursus ook zelf ontwerpen?

- is het handig als je software aanschaft? (loi zegt dat t niet per sé nodig is….)

- zijn de praktijkdagen genoeg om te leren om te gaan met Apple Mac?

ik heb de loi dit ook al gevraagd maar ik zou graag weten hoe u als cursist dit ervaart…

groetjes

Geesje

• lisette

Ik heb de cursus ontwerpen/dtp gedaan en daar komen ontwerp opdrachten in voor .

Een aantal moet je handmatig uitvoeren, en ook op de computer.

Ze werken tijdens de praktijkdagen op de mac.Ik moest erg wennen aan de MAC omdat ik thuis weer achter de PC zat !

Tijdens mijn opleiding had ik alleen nog maar coreldraw het is wel handig om de juiste software te hebben .

De progamma,s die toen gebruikt zijn Indesign, Illustrator en Photoshop.

Met deze progamma,s doe je ook je examen.

Grt Lisette

• Geesje

dank je, het klinkt allemaal erg goed…

zit er trouwens ook iets van webdesign bij?

groetjes