fonts

• GH

Hallo!

Ik had een vraagje ivm fonts.

Als startend grafisch vormgeefster ben ik een tijdje bezig, met kleine opdrachtjes zoals geboortekaartjes, naamkaartjes, logootjes, trouwuitnodigingen enz..

Meestal vond ik hiervoor nogwel toepasselijke fonts in mijn standaardfonts of op www.dafont.com

Nu moet ik in de toekomst een catalogi en folders gaan ontwerpen…

Welke “betalbare” fontpaketten bestaan er zoal?

adobe fontfolio is een “beetje” kostelijk voor een beginner…

of kan je de fonts hieruit ook afzonderlijk kopen via adobe?

zijn er nog extra benodigdheden (programma's) voor nodig..

alvast bedankt!

• DTP2

Ja, fonts zijn vaak erg duur. Je kan ze idd ook bijna altijd apart aanschaffen. Bijvoorbeeld hier; http://www.fontshop.be/

Of kijk eens op http://dtp2.nl/fontsvanbart.html voor heel veel links naar sites met fonts.

• Inge (Zld)

Font Folio is idd duur (ca. 3500 euro), maar als je alles los koopt, ben je wel duurder uit. Er zullen vast wel goedkopere alternatieven zijn.

Voordeel van dit pakket, is dat je bijna alle fonts hebt die veel gebruikt worden, daarnaast werken ze ook allemaal goed. Kijk anders even op de links van DTP2, veel handige sites tussen.

Vergeet niet om een fontprogramma aan te schaffen (Bijv; FontAgent Pro of Suitcase). Deze heb je echt nodig, anders laad je alle onnodige fonts die je niet nodig hebt en loopt je cpu erg traag, Met zo'n programma zet je de fonts aan die je op dat moment nodig hebt.

• DTP2

Tegenwoordig is het zeer goede en gratis fontbeheerprogramma Linotype FontExplorer X ook (nog als beta) voor de pc beschikbaar. Dat hoeft dus alvast niet veel te kosten.

• GH

Héél hard bedankt voor jullie informatie! grtz

• joachim

Linotype is hetr beste fontprogramma dat ik ooit heb gezien! Dat is echt een tip! En ik zou, als ik jou was, in eerste instantie viavia aan je fonts zien te komen (ja, illegaal dus). Als kleine/startende zelfstandige zou ik me om de risico's geen zorgen maken. Een hele fontmap is hartstikke duur, maar toch heb je 'm nodig

Illigale fonts zijn niet tot nauwelijks te achterhalen en het is sowieso een heel grijs gebied. Er bestaat volgens geen enkel grafisch bedrijd dat met alleen maar aangeschafte (dus legale) fonts werkt.

succes! Joachim