cid fonts willen niet printen

• Jiggy

We hebben nu Indesign CS2 / MacosX en wat ik momenteel vaak krijg is dat het mij niet lukt op pdf bestanden te printen die bepaalde “standaard” truetypes als helvetica/times/courier bevatten (die zich dan meestal ook in de printer zelf bevinden).

Maar vooral pdf bestanden die cid fonts bevatten willen niet printen. Heb 't al op 2 printers geprobeerd (ouwe qms 860 zwartwit printer en een qms magicolor 2200). Wat er dan gebeurd: de printer geeft aan “1 active job” en schakelt dan weer terug naar “idle” zonder dat er iets is geprint. Heb dat alleen met pdf files die cid fonts bevatten heb ik gemerkt.

Het het volgende geprobeerd:

1. pdf importeren in indesign

2. pdf via acrobat printen

3. met indesign ps file ervan maken en die door distiller halen (als er in de pdf zelf al een cid font zat, blijft die er ook in als ik die postscript door distiller haal, ook al klik ik b.v. “converteer truetype naar type1” aan)

Het enige wat eigenlijk werkt is in acrobat printen als image en dat lijkt me niet echt de bedoeling.

Komt dat vaker voor bij printers? Dat ze niet met cid fonts in pdf files overweg kunnen? Of ligt het toevallig aan onze beide printers?

• Jiggy

Ik heb het trouwens ook vaak met Indesign documenten waar bepaalde advertentie pdf bestanden in staan. En die dan niet altijd die ciftype fonts in zich hebben. De printopdracht raak gewoon tussendoor verloren en de printer gaat weer naar ‘idle’.

Ik werk verder met een Mac Pro Dual Core Intel Xeon.