Simpele (hoop ik) vraag!! vrijstaand van phshop naar indesign!

• Janneke

Hallo lieve mensen,

Ik ben opzoek naar een antwoord ik wil graag weten hoe ik vanuit photoshop een foto van een product vrijstaand te maken van de wittte achtergrond van de foto als ik hem wil importeren naar Indesign, ik weet dat het gaat met het pennetje ik heb een pad gemaakt om het voorwerp(product) in photoshop, maar daarna? ik weet het echt niet meer hoe werkt dit? want in indesign wil ik alleen het product zien en geen hele foto met witte achtergrond, het product moet op een andere kleur komen in indesign? Het zijn slechts een paar handelingen en dan als ? opslaan, en importeren dat wil ik graag van u weten, hoe moet dat??

Please help mij!! Thanks

Groetjes Janneke.

• Inge (Zld)

Je hebt dus al een pas gemaakt om het produkt in photoshop?

Simpel, dan ga je naar het palet ‘paden’ en dubbelklikt op jou aangemaakte pad. Photoshop vraagt of je het pad wil opslaan. Je kiest oke.

Na dat gedaan te hebben, klik je rechtsboven in dat ‘paden venster’ op het kleine rondje met het pijltje erin. Je krijgt een uitrolmenu en kiest dan voor ‘uitknippad’. Bij afvlakking zet je dan bijvoorbeeld: 0,2 apparaatpixels.

Dan sla je je bestand op als eps of tiff.

Importeren in Indesign en klaar.

• Janneke

Hee,

Heel erg bedankt!! Het werkt YES!!

Groetjes Janneke

• Inge (Zld)

mooi :-)

• Gertjan

Hallo Janneke,

Kan op meerdere manieren. Ik zal de meest simpele melden.

In Indesign kan je een psd bestand plaatsen. En een psd bestand kan bestaan uit meerdere lagen. Als je produkt in één laag staat kan je deze op die manier gewoon in Indesign plaatsen.

Te doen: Maak van je pad een selectie. Kopier je produkt in een nieuwe laag en klik op het oogje (in je lagenpalet) dat bij de laag staat met de achtergrond. Sla de psd op en plaats deze in Indesign.

Succes!!

• joachim

Ik ben zelf ook meer voorstander van het plaatsen van psd's. Werken met uitknippaden is in de meeste gevallen een beetje achterhaald. Wat ook het voordeel is van psd's is dat je in photoshop gewoon lekker al gummend je afbeelding vrijstaand kunt maken.