kan ai bestand niet openen

• Rene

Ik heb thuis Illustrator cs2 op de pc en heb vaak met beschadigde illustrator bestanden te maken als ik gebruik maak van mijn wacom met brushes en veel met de scissor tool paden splits. Als ik een ai of eps dan weer open later, dan zagt tie “kan bestand niet openen, error id = -50”. Tot nog toe heb ik dat enkel gehad als ik uit een brush pad een stukje knip met de scissor tool. Op m'n werk (mac) heb ik dat nooit. Wie weet waar dit aan ligt en er eventueel aan te doen valt (behalve ai te plaatsen waarna de paden naar omtrekken worden omgezet b.v.). Lees er op google wel meer over maar nog niemand met een oplossing/oorzaak. Lijkt mij toch dat er wel meer mensen met cs2 op pc hiermee te maken zullen hebben gehad?

• DTP2

Als je dan een probleem hebt wat je zelf niet kan oplossen en op internet geen oplossing voor kan vinden wordt het tijd om eens contact te zoeken met de helpdesk van Adobe en dit probleem aan ze voorleggen. Wellicht dat zij hier iets mee kunnen.

• Rene

Denk dat ze dan CS3 aanraden ;-)

Maar is het een bekend probleem met illustrator CS2 op de PC? Dat een tablet + brush stroke + scissor tool een beschadigd bestand oplevert (enkel op een pc)?