Allereerst, kijk eens naar de trimbox, cropbox. Als je gaat kijken naar deze boxen met de global chance dialoogbox van Pitstop komt er een complete advertentie tevoorschijn. De fonts die het pitstop rapport laat zien, zijn van 2 alinea's die in de advertentie staan, en van een kopregel, MAAR NIET van het adresregel.. Dat zie je pas wanneer je cropbox enz enz gaat bekijken. (of heb je dit expres zo gedaan voor het maken van een voorbeeld??)
Het aardige van dit document is, dat de pdf er eerst prima uitziet en ook “goed” wordt gecertificeerd. Maar dat is het dus niet.
Ik krijg hetzelfde fenomeen als jij, dus het ligt niet aan je computer of je programma's. Het zit al in de originele pdf. Indesign voegt niets toe of haalt er niets vanaf.
Uit het rapport blijkt dat de “trapped flag to false” is verandert.
The trapped flag in a PDF document indicates whether it has been trapped or not. If the trap flag is set to:
True: the document has been trapped, or the document creator has decided that it should not be trapped.
False: the document has not been trapped.
Omdat het adresregel waarschijnlijk lettercontouren zijn geweest, zouden deze dan als “äfbeeldingen” worden behandeld en zou misschien informatie verdwijnen OMDAT je OPI verwijdert????
Zou het kunnen dat bij het veranderen van de flag, de trapping volledig anderen getallen krijgt dan Quark oorspronkelijk heeft bedoelt???
Volgens mij heb ik ook ooit wel eens zoiets gezien met fonts, die niet “geembed” mochten worden waarbij de fabrikant een restrictie heeft ingebouwd. Maar of dat het hier ook het geval is, betwijfel ik omdat het met Illustrator wel te gebruiken is.
Je zou de brondocumenten moeten zien te bemachtigen, om exact de vinger op de zere plek te kunnen leggen.
Succes met je onderzoek.