hallo allemaal,
voor twee opdrachten zoek ik een interessante invalshoek om uiteindelijk met een interessant ontwerp voor de dag te komen. Voor deze opdrachten ben ik met school in het kader van een studieopdracht gereisd naar UK London….:
- opdracht 1: cultuur en migratie: belicht een bepaald aspect dat met London/UK geassocieerd kan worden en verzin een interessant grafisch uitgangspunt. Hiervoor heb ik gedacht aan een typische engelse traditie, namelijk de “High Tea”.
- opdracht 2: bewandel 2km door London en bekijk je route door de ogen van een miljonair, eindigend in Covent Garden. Verwerk in je routekaart de tegenstelling: leven en dood.
Voor opdracht 1 had ik zelf al bedacht om het clichébeeld dat bestaat van de scones, petitfours, sandwiches, muffins, chocolates en natuurlijk thee, eens een keer om te gooien naar totaal iets anders. Een andere variant verzinnen dus, bijv. wat te denken van een Jamaicaanse versie van ‘high tea’: marihuanathee, spacecake etc etc. Heb echter hier wel het idee dat ik de plank missla. Wat ik uiteindelijk wil vertellen is dat High tea ook anders kan, of me wil onttrekken aan de typische Engelse truttigheid. Wellicht dat ik de verschillende elementen van de hightea beter kan uitlichten en daar iets mee moet doen. Hier loop ik dus beetje vast.
Voor opdracht 2 ben ik uiteraard in de Bondstreet/Oxfordstreet (similair aan PC Hooftstraat A'dam) begonnen en via allerlei straatjes in Covent Garden beland. Ik heb veel beeld gemaakt van met name etalages, dure auto's, merken, Harrods, Ritz etc etc. Maar ook hier mis ik iets. Ik betrap mezelf erop dat ik teveel letterlijk de miljonair wil zijn, wellicht dat ik ook op andere manier miljonair kan zijn? En ook de dingen die hij/zij ziet hoeven niet per definitie materieel te zijn toch? Ik zoek naar naar een leuk vorm voor een ontwerp voor een interessante routekaart/navigatie van een miljonair waarin de tegenstelling van leven-dood goed belicht wordt. Een symbolisch iets, een metafoor… een…. ??
Er zijn al weken voorbijgegaan aan het bedenken van iets waanzinnigs interessant, maar heb de geest niet. Wellicht is hier andere frisse geest die mij net dat ene zetje extra kan geven qua idee, wellicht uitvoering. Gebruik van media is vrij. Uiteindelijk moet ik voor opdracht 1 drie concepten verzinnen voor een boek, website en tentoonstelling, en voor opdracht 2 alleen een grafisch leuk ontwerp.
groetjes van een student grafisch ontwerpen.