iMac IntelCore 2 opstartprobleem!!!

• Jeroen

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn iMac van net een jaar oud. Gisterenavond deed hij het nog perfect. Omdat ik druk bezig was en veel programma’s had openstaan besloot ik dat ik de machine een nachtje aan zou laten staan om vervolgens vanochtend verder te werken. Dus zette ik de machine gisteren toen ik stopte in de sluimerstand.

Vanochtend wilde ik echter weer verder gaan, maar de computer reageerde niet. Dacht dat mijn vrouw hem uit gezet had, maar dat bleek niet zo te zijn geweest.

Tot op heden doet de machine niets meer. Ik krijg hem niet meer opgestart en hoor dus ook geen ’kling’ meer wanneer er opgestart wordt. De stekkers zitter erin en ik hoor een zacht, tikkend geluidje van de machine afkomen. Maar verder geen teken van ’leven’.

Wie weet wat dit kan zijn en/of wat ik nu moet doen? Is het verstandig de iMac open te maken en schoon te maken? Ik heb de ’target’ mode met een andere iMac geprobeerd, maar het probleem is dus dat de machine helemaal niet aan gaat.

Ik hoop echt dat hier een oplossing voor bestaat.

Bedankt alvast.

Groeten,

Jeroen

• Joachim

Misschien beetje een gekke vraag, maar heb je al geprobeerd de aan/uit zolang in te drukken dat je geforceerd uitzet?

• Jeroen

Ja, ik heb een aan/uit knop lang ingedrukt gehouden, maar er gebeurt niets. De iMac staat uit (heb de steker er al diverse malen uitgehad). Wanneer ik de aan/uit knop indruk (al is het heel lang) dan gebeurt er niets. Het enige wat ik hoor is een zacht, tikkend geluidje.

• joachim

Hhmmm, dat lijkt mij dan op een vastgeslagen harde schijf ofzo, als dat ook daadwerkelijk zo is, ben ik bang dat je een groot probleem hebt. Moet zeggen dat ik nog nooit gehoord heb dat iemand dezelfde problemen als jij hebt.

Misschien kun je eens in de fora van www.macfreak.nl zoeken, dat heeft mij al vaak geholpen. Op www.macosx.nl staat ook heel veel.

Heel veel succes!

Joachim

• Jeroen

Dank je wel Joachim

• joachim

Graag gedaan! Ben benieuwd naar de uitkomst!

• Jeroen

De uitkomst van mijn probleem is dat de interne voeding het begeven had. Inmiddels is de machine gemaakt en zijn er geen bestanden verloren gegaan. Kosten reparatie: 250 euro. Ben natuurlijk wel blij dat ie het weer doet, maar de vraag die bij mij naar boven komt is: hoe is het mogelijk dat dit gebeurt is? De iMac is immers pas 14 maanden oud! Pure pech zei de dealer. Zou ik dit bij Apple zelf kunnen melden? Heeft dat zin?

Groeten,

Jeroen

• Beertje

Heb je al betaald?

Jammer maar je zou het kunnen proberen… door het te verhalen op: Dell Arrest.

Even googlen helpt!

Eventueel contact opnemen met de Jurische Afdeling van Apple. Of een brief schrijven naar de winkel waar je je iMac hebt gekocht.

Als je een computer koop van deze omvang (geld) mag je ervan verwachten dat hij het zeker 2 jaar doet. 14 maanden is niet normaal! En zeker niet normaal dat je er 250 euro op moet toeleggen!

Ondanks dat je geen Apple Care hebt / had heb je zeker in Nederland recht op garantie. Of jah de verkoper is verantwoordelijk voor het product dat hij binnen een redelijk termijn het doet! En dat is dit geval niet zo geweest.

Lees dit hieronder maar:

Zie http://www.computerconsument.nl/pages/redartikelendetail.php?redartID=195.