Ter overname: Het Merk. Van naam tot faam.

  • Cor de Vrieze Huisstijlexpert

    Wegens inkrimpen van mijn grafisch archief, bied ik diverse uitgaven ter overname aan, zoals:

    Het Merk. Van naam tot faam - AO-boekje

    Wat is het Merk van de Eeuw?

    Merken zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. De gemiddelde mens wordt per dag vele honderden keren geconfronteerd met merken. Een aantal ervan slaat hij op, maar de meeste verdwijnen als sneeuw voor de zon. De reclame moet ervoor zorgen dat de merken door de consument onthouden en gekocht worden. Daarvoor worden steeds inventievere manieren gebruikt. Echter, voor het zover is, zijn er al vele uren besteed aan het bedenken en beschermen van het merk. Dat is werk voor specialisten. Hoe kom je nou aan de naam Apple voor computers? Iemand met een creatieve geest heeft dat bedacht. Maar daarmee ben je er nog niet, want zo'n merk moet ook beschermd worden wil het niet door anderen, die een graantje mee willen pikken, worden overgenomen, met mogelijk grote schade als gevolg. Ook komt het voor dat een merk wordt bedacht dat heel veel op een ander merk lijkt, soms bewust, soms onbewust. Dit AO geeft een inzicht in de ins en outs van de merkenwereld, die boeiender is dan hij op het eerste gezicht lijkt.

    Th.M.Visser Merkengemachtigde en marketingmanager bij het Amsterdamse Merkenbureau Markgraaf.

    AO -boekje / AO Actuele Onderwerpen

    AO2684, 12 november 1999

    Formaat: 12 x 18 cm. 24 pagina's

    Bibliotheekexemplaar, in nette staat, geplastificeerd

    € 2,50 + verzendkosten

    Meerdere foto's kunnen op verzoek per e-mail toegestuurd worden.

  • Cor de Vrieze, Arnhem

    Is ondertussen verkocht.