Alweer een jaarcontract

• Vraagje

Hoi,

Na het verlopen van mijn jaarcontract kreeg ik als verrassing weer een jaarcontract voorgelegd. Maakt me op zich nog niet zoveel uit, ik ben tervreden met mn werk, mijn werkgever is tevreden over mijn functioneren.

Ben niet bang voor mijn baan maar het voelt niet fijn.

Heeft het verder nu ook consequenties voor b.v. mijn pensioen ?

Het ziet er naar uit dat ik na dit jaarcontract weer een jaarcontract krijg ( samen 3x dus ) en dan pas een vaste aanstelling.

Wazig maar ik weet er het fijne dus niet van.

Kan iemand me uitleggen wat er in mijn nadeel werkt in deze situatie ?

Bedankt !

Een harde werker

• Grafisch Forum

Is dit niet iets om aan je werkgever te vragen? Een goede werkgever zoekt dit netjes uit of laat dit voor je uitzoeken. Weet je gelijk hoe ze met dit soort goede en serieuze vragen omgaan.

• E.S.

Hallo ‘vraagje’,

Ik heb het zelf ook aan den lijve ondervonden: het is juridisch toegestaan tot 3x toe een personeelslid een jaarcontract te verstrekken. Ook al ben je tevreden over je werk, werkgever, collega's en is dit wederzijds, toch kan ik me voorstellen dat het geen prettig gevoel geeft. Als een werkgever zelf zo zeker en tevreden is over zijn zaak waarom dan niet…

OK. Ik wens je in ieder geval een zonnige toekomst bij je werkgever.

Voor zover ik weet heeft het hebben van een jaarcontract of een vastcontract geen gevolgen voor je pensioen.

E.