Wie wil mijn logo ontwerpen?

• Raymond

Hallo,

Per september ga ik een klein bedrijfje starten naast mijn reguliere baan. Het bedrijf zal alle feestbenodigdheden gaan verhuren. Denk hierbij aan partytenten, statafels ed… Nou heb ik geen geld voor een ontwerper, maar ik wellicht dat jullie (experts op dit gebied) mij van ideeen/ ontwerpen kunnen voorzien.

De naam van het bedrijfje zal “Feestverhuur het Gooi” worden.

Ik ben erg benieuwd of jullie mij uit de brand willen helpen. Alvast bedankt.

• Michael van Os

Beste Raymond,

Graag zou ik je bedrijf willen voorzien van een bedrijfslogo.

Ik ben werkzaam voor Plotxpres te Den Haag. Wij zijn een print & press bedrijf met een eigen ontwerpstudio waar tegen kleine prijzen grote dingen worden ontwikkelt. Van logo's, bedrijfspresentaties, brochures, grootformaat posters, belettering en Textielbedrukkingen. Alles wordt intern ontwikkelt en geproduceerd.

Het ontwerpen van je bedrijfslogo kan ik tegen een kennismakingsprijs van € 100,- ex btw voor je maken.

In eerste instantie zal ik al je voorkeuren, eisen en wensen willen weten. Hieruit zal ik 3 gelijkwaardige designs maken. Na jouw keuze heb je nog 2 aanpas momenten die ik gebruik om je logo te perfectioneren.

Klinkt dit je allemaal positief in de oren, mail of bel me dan om op korte termijn een afspraak te maken.

Met vriendelijke groeten,

Michael van Os

Sales & Designmanager Plotxpres

070 301 01 30

Oude Middenweg 231 d-e

2491 AG Den Haag

www.plotxpres.nl

• Fess

Hoi Raymond,

Ik ben onderdeel van een klein reclamebureau genaamd Kuhasa-projects.

We zijn net begonnen en kunnen het ons dus permiteren opdrachten te doen voor kleine prijsjes.

Voor een simpel maar effectief logo ben je bij ons 40 euro kwijt.

Voor een goed uitgewerkt logo-ontwerp ben je bij ons met 70 euro klaar.

Als dit je wat lijkt, dan hoor ik graag van je.

MvG,

Fester Koekoek

www.kuhasa.nl

• Dennis

" Voor een simpel maar effectief logo ben je bij ons 40 euro kwijt.

Voor een goed uitgewerkt logo-ontwerp ben je bij ons met 70 euro klaar. "

Wowh… 40 euro voor een logo. Ik lees dit soort dingen veel…. is wel erg ver onder de marktprijs…Eigenlijk geen gezonde prijs, ook niet wanneer je net begint. Een uurloon is 45,- minimaal (vooral als je belasting en verzekering meetelt). Als je denkt een logo (ik noem het liever beeldmerk) in een uur te maken, vraag ik me af of het wel een effectief logo is. Laat staan voor 70,- een goed uitgewerkt logo. Een beeldmerk of logo is niet zomaar een leuk ‘dingetje’ maar er zit een verdere kennis achter. Kennis gebaseerd op wetenschap (visuele communicatie), typografie en vormgeving van dit geheel. Een goed uitgewerkte logo/beeldmerk begint bij een goede basis: Kennis over het bedrijf. Een gesprek, mondeling. Een logo/beeldmerk ontwerp je niet, die ontwikkel je! Het is meer dan leuk iets tekenen in illustrator alleen. Wanneer je lage bedragen vraagt zoals hier, is de vraag of jullie je als ‘reclamebureau’ wel serieus nemen. Reclamebureau is een te groot woord wanneer je gewoon leuke ‘dingetjes’ wilt maken. Een opleiding DTP schiet daarin echt te kort.

Natuurlijk hoef je geen bedragen te vragen zoals op bijvoorbeeld: www.crisisdesign.nl, maar het is verstandiig echt wel de uren te factureren die je maakt. Eenmaal goedkoop aan de gang zorgt ervoor dat de klanten je daar op blijven afrekenen, anders gaan ze wel naar een andere studentje die het wil doen.

• CreaGrafica

Hallo Raymond,

Kan je ons in de mail je wensen en eisen doen toekomen zodat wij een passende offerte kunnen opmaken welke aansluit aan je budget?

Grt,

CreaGrafica

target="_blank">info@creagrafica.nl