Beste drukkers,
Ik ben een startende uitgever uit regio Den Haag. Ik ben voornemens om een reeks boeken uit te geven (60 maanden lang een oplage van minimaal 50 stuks). Ik ben nu op zoek naar de manier om deze boeken het goedkoopst gedrukt te krijgen. Aangezien ik totaal niet thuis ben in de kunst van het drukken wil ik gebruik maken van een proffesionele drukker. Maar ik moet eerlijk bekennen ik, indien de prijs te hog blijft, met een partner overweeg een eigen drukpers (etc) aan te schaffen. Deze drukpers zouden wij eventueel weer verkopen nadat alle boeken gedrukt zijn.
De concrete vraag die ik hier zou willen stellen is (ik hoop niet dat dit ongepast is): Kunnen jullie mij misschien een indicatie geven van de kostprijs?
Ik heb al een tiental offertes aangevraagd, maar de prijzen liggen erg veel uit elkaar wel tot 220%.
Ten geleide:
De boekjes moeten simpel en sober zijn. Ongeveer 50-70 pagina's A5 formaat. Inhoud: zwart/wit en omslag: hardcover in geel of groen, geen illustratie slechts titel op de rug. Graag gelijmd en papierkwaliteit is ondergeschikt aan prijs.
Graag jullie reactie.
MVG