grafische werkkring gezocht

• c. de jong

Beste mensen,

Ik durf het onder jullie grafici nauwelijks uit te spreken: uit geldgebrek heb ik de afgelopen twee maanden als ‘drukker’ gewerkt voor een keten waarvan ik de naam niet zal noemen. De kwaliteit van ‘drukwerk’ door archaïsche apparatuur lag ver beneden peil en ging toch de deur uit. Na wat commentaar van mijn kant werd ik vooral lastig bevonden en werd ik, met 20 jaar ervaring in de grafische sector, verbannen tot de privé-afwas van de baas. ‘Dan maar kliko’s op straat afstruinen voor eten', dacht ik, en heb vol bravoure afscheid genomen.

De crisis heeft er echter voor gezorgd dat het eten in de kliko's ook nauwelijks de moeite meer is, en voordat ik verbannen word tot de bijstand een noodoproepje aan jullie:

Hebben jullie ideeën, suggesties of voorstellen voor een leuke (grafische) werkkring waar een grote mate van zelfstandigheid gewenst is en waar eigenwijsheid op prijs gesteld wordt en niets bij voorbaat onmogelijk is? De uitspraak ‘ik doe het al 30 jaar zo en waarom zou ik het nu ineens anders doen?’ hoef ik voorlopig niet meer te horen.

Ik hou me aanbevolen voor werk als drukker, afwerker, dtp’er en/of grafisch vormgever in de regio N-Brabant. CV wordt desgewenst toegezonden.

• Deo Boedhai

Beste C,

Bel of mail je CV

Deo Boedhai is in Rotterdam voor zichzelf begonnen met Deo Printing en Digra Graphic. De eerste is een internetdrukkerij voor particulieren en collegadrukkers,

de tweede een intermediair voor grafische media en communicatie.

www.deoprinting.nl

www.digra-graphic.nl

Met vriendelijk groet,

Deo Boedhai