www.grafischforum.nl - Het grootste grafische forum van Nederland en Belgie

  • GF

    Bezoek ook eens www.grafischforum.nl , het oudste en grootste grafische forum van Nederland en België met ruim 15.000 bezoekers per maand. Heeft u iets aan te bieden, zoekt u iets of heeft u hulp nodig? Dan is dit de plek om te gebruiken.

  • Joost

    Wie kan voor mij een ontwerp maken voor een wijzerplaat van een getijdenklok

    Ik ben een oude houtdraaier (76) en maak van alles en nog wat maar van tijd tot tijd ben ik weer toe aan een nieuwe uitdaging. Het huis van de klok  maak ik van een mooie houtsoort.maar de wijzerplaat is voor mij een groot probleem. Op internet zijn gemakkelijk voorbeelden te vinden van een getijdenklok/ tide clock maar het is moeilijk om een goed bruikbare afbeelding te downloaden. Bovendien zijn deze wijzerplaten allemaal in het Engels of het Frans en ik wil persé een Nederlandse uitvoering maken.

    Eigenlijk wil ik twee uitvoeringen van zo'n wijzerplaat hebben. Een die ik zelf kan printen op glossy fotopapier waarbij er op de achtergrond een foto geplaatst van worden (bijv. een strandgezicht, een zeilschip, vuurtoren o.i.d.) en een uitvoering die ik op hout kan laserprinten met mijn lasergraveermachine. Deze moet dan vrij simpel en strak van vormgeving zijn. Misschien is het handig om even te googlen op getijdenklok/ tide clock. Eén plaatje zegt meer dan 1000 woorden.

    Verde is voor mij het kostenplaatje best wel belangrijk. Het blijft tenslotte een hobby.

    Met een vriendelijke groet,

    Joost van Dort