als je het bovenste deel voorzichtig in een andere pan overdoet. En je hebt nog niet te hard geroerd, zou het moeten kunnen. Onderste paar centimeter niet overscheppen
anneliez
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Plus. Zo doe ik het ook altijd. Prima te eten.

Andere antwoorden (2)

Nee, over het algemeen is de brandmaak niet te camoufleren.
Hij zal wellicht eetbaar zijn, maar de brandsmaak overheerst de smaak die hij zou moeten hebben.
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Niet bij erwtensoep. Gaat heel goed, mits je het aangebrande lekker onder in de pan laat zitten.
Gisteren de erwtensoep aangebrand :(, prachtige basis bouillon van rund zelfgemaakt met mergpijpjes. Jammer zeg en wat nu? De verdeel en heerstechniek geprobeerd; alles in een schone pan, zonder t aangebrande erbij; extra portie aardappel blokjes (4 aardappels) snel bijna gaar gestoofd in koekenpan erbij; eveneens 2 extra wortelen en 1 zoete aardappel hetzelfde mee gedaan; teentje knoflook en preitje rauw erbij en 3 flinke uien op hoog vuur knapperig zoet gebakken en ook erbij. Even zachtjes pruttelen en af en toe roeren. Ik verwachtte dat t vergeefse moeite was maar zie aan; de soep rook er nog wel iets naar maar de smaak was weg :)! Vanochtend was zelfs de geur weg en de soep is goed eetbaar! Wel héél stevig geworden, geen brood bij nodig!