Student, Grafisch ontwerper,cartoon tekenaar zoekt bijbaan

• silverbee

ik heb soms mijn twijfels bij sommige ontwerpers(of art directors - klinkt lekker belangrijk, maar stelt vaak niet voor).

Ik ben namelijk van mening dat je minstens een HBO (Kunst Academie, grafisch ontwerp) moet hebben voordat je uberhaupt aangenomen mag worden bij een reclamebureau in soort gelijke functies. Door ervaring krijg je het niet in de vingers. Het ergert mij enorm dat mensen zoder nodige opleiding het vak verprutsen.Dat zie ik steeds meer gebeuren. Ik ben simpelweg voor professionaliteit en niet alleen voor een “verzorgde portfolio”, Rob.

• Joachim

Dat je alleen maar een goede ontwerper bent als je een academie-diploma op zak hebt, is natuurlijk onzin Silverbee. Er zijn heus goede ontwerpers zonder dat papiertje (Anthon Beeke bijv.(het is een beetje een makkelijk voorbeeld maar ja..)) en er zijn minder goede ontwerpers mét het desbetreffende diploma…

Ik heb aan den lijve mogen ondervinden dat het ontwerpwereldje op de academie een behoorlijk elitaire en bijdehande aangelegenheid is (meer gescheer dan wol), er worden op de academie veel kromme dingen recht geluld (zoals jij misschien aan den lijve hebt ondervonden) .

Dat het vak verprutst wordt door de ‘handige computer-figuurtjes’ ben ik volledig met je eens. Het is sowieso een rare (en erg vervelende) opvatting dat je kan ontwerpen als je handig bent met computers… zo van: “He! Jij hebt toch wel een beetje verstand van computers he?… Mooi!… Maak je even een leuke advertentie voor ons?”… Brrrrr…

Maar ja, dat is een des te grotere uitdaging om je te bewijzen als een goed ontwerper…

• Joachim

En inderdaad… een verzorgde portfolio is niet genoeg… een opgepoetste drol is en blijft een drol en wordt nooit een gebakje.

• silverbee

over anthon beeke, joachim, hij is talent van nature. Ik ken hem namelijk personelijk. Wat de grote meerderheid betreft, ben je met mij eens of niet?

groeten

• Joachim

jep

• silverbee

er is dus hoop voor de toekomst van ontwerp als mensen die er niet bijhoren met hun poten ervan afblijven. gellukig maar

• joachim

Zolang goede ontwerpers zich blijven onderscheiden, (en dat doen ze) lijkt mij dat er niets an de hand is…

• joachim

Reclamebureau? nopage? Dat is toch helemaal geen reclamebureau?

• joachim

dus jij bent art-director op een print-shop? chapeau! daar dwing je wel heel veel respect mee af.