daar kan ik volgens mij niets aan doe!Rob schreef:
>
> Via safari staan de tabellen niet goed.
JR Design schreef:
>
> daar kan ik volgens mij niets aan doe!Rob schreef:
> >
> > Via safari staan de tabellen niet goed.
Als je code schoon is dan zou het goed moeten werken in in internet explorer en firefox deze browser worden het meeste gebruikt. Firefox kun je gratis downloaden en dan kun je kijken of alles goed werkt. En Safari… tjah niet veel mensen gebruiken dit, dus vaak is het 't niet waard om veel tijd te stoppen in het optimaliseren voor safari (ik weet dat dit lullig is voor de safari gebruikers, maar websites goed laten werken in safari, internet explorer, firefox en ook nog opera kan vele uren in beslag nemen..)
Maar ik moet er wel bij zeggen dat iets wat zo simpel is wat jij nu gemaakt heb foutloos zou moeten werken in alle browsers…
Ok Rob vertel mij dan hoe ik mijn website zo kan maken dat de website op alle browsers perfect werkt zonder fouten.
Jij zegt dat het je weinig tijd kost, geef mij die manier ook en ik kan beoordelen ofdat het lang duurt en jij kan dan beoordelen of dat de website goed werkt op jouw browser.
Ik hoop dat je hier mee akkoord gaat dan leer ik hopelijk toch nog iets
Rob schreef:
>
> Waarom zou dat veel tijd in beslag nemen? Dat is onzin.
> Ik heb er nog nooit veel tijd in hoeven steken en al mijn
> websites draaien prima op iedere browser.
Dat is jouw ervaring, niet de mijne. Maakt dit mij een slechtere programmeur? Wellicht. Maar het hele punt is dat het gewoon veel tijd kan kosten om fouten op te sporen die je niet begrijpt of code moet debuggen die eigenlijk gewoon correct is.
Voorbeeld:
Code1:
Code 2:
Het enige verschil dat de bij de 2e code op de regel een regel omlaag zit. Zover ik weet zou dit niets moeten uitmaken en internet explorer en firefox slikken deze code ook gewoon. Opera echter, had hier wel problemen mee. En als je je code leest is er niets wat er op duidt dat dit incorrect is. Want de hoef je ook niet achter de regel te zetten die hij afsluit. Na veel proberen kwam ik er door toeval achter dat dit het probleem vond. En om heel eerlijk te zijn vind ik dit geen slechte code maar eerder slechter programmatuur van Opera, maar daar valt over te twisten.
Het zijn dit soort kleine dingetjes die het vooral bij complexe tabellen of gebruik van complex css lastig maken alles precies te laten werken zoals je wilt in alle browsers.
Maar nogmaals dit is mijn ervaring en daarop berust ik mijn advies. Daar moet ik wel bij zeggen dat als je tabellen helemaal niet goed staan in een andere browser dat je daar wel wat aan moet doen. Een site kan best foute weergaves bevatten bij minder gebruikte browsers, maar moet ook voor hun navigeerbaar blijven!
En als Rob het niet met me eens is dan zal hij je anders adviseren, maar ik zal er hier geen “wellis-nietus” van maken.
Dus Daniel Charpentier, het volgende moet ik doen.
Mijn code doorlopen en de fouten er uit halen en dan op de volgende browsers testen:
- ie explore
- netscape
- firefox
- opera
- safari
en de code zo doorlopen totdat ik de fouten er uit heb gehaald.
Nou Rob volgens mij is dit toch best veel werk, want je moet een browser installeren kijken ofdat er een fout inzit, zo ja dan moet je het veranderen tot dat het weer goed is.
Dan pak je de volgende browser die installeer je ook en kijk je ook weer naar de fouten etc….
Dit gaat zo door tot dat je ‘'denkt’' dat je klaar bent maar dan moet je weer de website op alle browser nakijken omdat er eventueel door het veranderen van de code toch weer iets fout zijn op 1 van de browsers.
Zo kun je door blijven gaan, heb jij een snellere manier?
Want volgens jou haal jij het er zo uit en werkt een website die JIJ hebt gemaakt altijd op alle browsers.
Geef mij de tips waardoor ik het snel en gemakkelijk kan controleren en veranderen en dan weer kan controleren om zeker te weten dat het correct is.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?